Min Recension



Okej nu har jag alltså lyssnat igenom hela skivan!
'The world belongs to me, it's time, time for som fucking recognition' sjunger han i skivans första spår.
Och håller med nu e det fan dags för ett erkännade från resten av världen på hur jäkla bra han är,
så jäkla musikalisk.. Inte bara som artist utan som låtskrivare! Och det är riktigt cool uppdrag han börjar få här :)
Och killen slutar aldrig att förvåna mig!

Nu till skivan!
Den är grym! Annorlund från vad han gjort tidigare.. det är mer live känsla
och hans röst kommer fram på ett helt annat sätt.. Jag kan nog nästan säga att han har en av dom bästa live rösterna i EUROPA! (Han är sjukt säker)
Hela skivan är skriven av Darin & Tony nillson och bitvis Henrik Jansson! Förutom Viva la vida då!


1. Microphone
Den är speciall skriven till den nya idol säsongen, och går i trailern på tv4.
Handlar om, vad som händer när man ställer sig på en scen för första gången!
"Standing in the center of attention, floating ten feet of the ground, the world belongs to me, it's time, time for som fucking recognition, yeah it'stime to rock this town"

2. Your out of my life
Ja en låt alla känner till nu.. och den är fortfarande stor och mäktig ballad!

3. Lovekiller
En av skivans bästa! Älskar verkligen låten grymt mkt! It's Epic!
Väldigt dramatisk låt.. och kören i bakgrunden är gör den här låten omöjlig att inte gilla!

4. Only you can save me
 "Without you I would fall apart, I'm safe when I am in your arms, and only you can set me free, and only you can save me"

5. Drowning
"I'm knocked down, trynna swim, trynna head for shore, but the stream is far too strong, I'm caught under the surface, can't keep up for long. 

6. Viva la vida
Alla vet också om den här! Va bara tillför en one of grej till idol.. Men sålde sen mer än orginalet i sverige!

7. Endless summer
Åååh kära sommar!! Får verkligen sommar känslor av den! Passar perfekt nu när detta höst mörker börjar komma! Får lite 'One republic' feeling av den! Handlar om våra kära sommar kärlekar..Kille möter tjej, blir kära måste skiljas åt.
"Don't want to know that we're leaving tomorrow, I don't wanna say goodbye, Cause something tells me this is where we end, I don't wanna see you cry, I'm holding on to the endless summer."

8. OK (Dangerous Game)
Lite mer stuk från hans förra skiva.. Lite lady Gaga! Och detta är nog den jag tycker bäst om, om man tänker på musiken och inte texten.. den är lite för upprepande. Men endå en grym låt!

9. Can't stop love
En så himla fin låt! Väldigt romantisk text. Speciall skriven till Daniel & Viktoria!
Beskriver deras resa tillsammans. "They said that we couldn't, but we did make it work, and nothing could stop us, not even two diffrent worlds"

10. I'll be allright
Ååååh favorit!!!!!!! Så jag vet inte riktigt vad jag ska säga!!! Kommer defenitiv att öppna tårkanalerna på många och speciellt på mig! Handlar om att man älskar någon så mycket att man är villig att släppa taget bara för att den andra personen ska va lycklig!
Jag menare bara att beskriva låten framkallar ju bröst smärtor!!
Nej den är fantastisk! Så enkel, bara en gitarr och lite stråkar!

Hhehe jag fattar att typ noll människor kommer att läsa igenom detta.. Men jag tycker det är kul!
Och jag älskar det!
Det enda jag skulle vilja, fler låtar och någon mer upptempo!
Darin får 4 av 5 toasters! Kanon bra!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0