Dag 9: Min Tro.



Jag har lite svårt för det här med tro..
Man kan tro på många saker.. Gud? Kärlek? Spöken?
Vi kan börja med gud. Jag tror inte att det finns någon "högre makt" som man kan ända sig till när det går lite knapert.. jag tror inte att bara man snackar med en person som inte ens är närvarande, att allting sen ska lösa sig. Sen så vet jag inte riktigt vad Gud är för dom som tror på han.. jag vet inte vad han är för nåt.. och kan därför inte tro på han!

Däremot så tror jag på annat, spöken t.ex. eller "andar".. Men även där vet jag inte heller riktigt vad jag tror att det är för nåt.. att ens själ lever kvar efter man dött? Kanske.
Anledningen till att jag tror på det här är pga att jag själ upplevt skumma grejer som jag inte kan hitta någon logisk förklaring till.

Sen så har vi ju karma.. det tror jag nog på.
Om man är en bra människa och lever livet "rätt" så kommer det goda att komma tillbaka till en.
Sen tvärtemot också, dålig människa, och du får det tillbaka.
som Justin Timberlake sjunger, "What goes around, comes around"








Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej



Kan du inte berätta vad du har upplevt för konsiga saker angående andar oså? :)

2010-12-15 @ 14:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0