Presentation av mig själv



Namnet är Jessica Mariana Mård. Föddes den 16 mars 1988 på akademiska sjukhuset i Uppsala.
Från första början var det tänkt att jag skulle heta Therese, varför dom sen ändrade sig vet jag inte.
Jag har bott på några ställen här in uppsala. först några månader hos mormor å morfar, i väntan på att vårat hus skulle bli färdig byggt, då blev det stenhagen, sen vid 4 års ålder så blev det Bälinge.. två olika vägar, på den ena bor jag fortfarande på.. Japp jag bor fortfarande hemma, pga att jag för tillfälligt är arbetslös.
Men leter dessperat efter ett jobb, så jag kan känna ihop pengar till en utbildning.. Mitt mål ligger nämligen i att bli make-up artist.

När jag var 5 år så började jag att spela (min stora kärlek) fotboll, och spelade i Bälinge IF tills jag var 18 (?)
laget lades ner å jag böt till Skuttunge SK.. Där jag spelade tills jag blev 20.. sen la jag dojjorna på hyllan.
Jag hoppade på ganska så mycket aktiviteter när jag var liten.. Bla teater, min fröken tyckte nämligen att det skulle passa mig eftersom jag oftast satt å dagdrömmde på lektionerna.. Jag slutade sen eftersom det krockade med fotbollen, sen började jag med friidrott å tävlade i 100 m å 800 m.. men det krockade också med fotbollen.

Min tonårs period flöt på hyfsat smärtfritt.. Eller en högstadie tid kan väl aldrig vara smärtfri..
Men hur som helst så va min högstadie tid kanske mina 3 bästa år här i livet.
Sen blev det dags att välja gymnasium, stod å valde mellan sam idrott å media.. Det blev media på GUC.. min första inriktning var att bli journalist.. så blev det inte, i tvåan valde jag intiktning expo.. inte helt genomtänkt tror ja.. Ångrar mig ganska grovt nu efteråt.  Expo är alltså, inredning, reklam, grafisk kommunikation, färg, ljus, mm.. låter ju kul ellerhur?! på vårat flak på studenten fick det sen stå "vi har äntligen gått ut dagis"

För mig är musik en stor del av mitt liv.. Jag kan inte ha det helt tyst runt omkring mig. Jag går i taket.
Sjöng hela tiden när jag var barn, mina föräldrar fick vid ett antal gånger be mig att hålla käften.
Min första idol var Orup, Älskade honom sååå.. det började redan i ettan, sen tror jag att det dog ut när typ spice girls kom.. fanns det någon tjej som inte gillade dom? men jag har varit ett hysteriskt fan till någon.
Jag är ett fan till många men ganska sansad.. Men 2004 kom det en kille som tog mig med "storm". Darin var hans namn.. där är jag inte heller ett hysteriskt fan.. men jag beundrar honom grymt mycket, hans sätt att skriva, hans artisteri, fascinerar mig faktiskt.

Och sen så kan jag inte skriva det här utom att ta upp min number one Idol.. Zlatan!
Jag vet inte riktigt hur det kommer sig att jag älskar honom så mkt som jag gör.. För jag vet att fram till kanske 2004, så hatade jag honom,verkligen hatade..Tyckte han var en självgod egoistisk diva.. Men sen tror jag att jag fick upp ögonen för honom i EM 2004.. Sen dess har jag följt hans karriär. Han är egentligen inte en kille som jag egentligen skulle kunna ha som förbild, för han var ganska hård å macho.. 
Men efter att ha följt honom i sex år, så kan jag bara säga att det finns typ ingen som har förändrats så mkt som han.. Han kan fortfarande varalite kaxig, men med glimten i ögat, han är inte längre en diva på planen som många fortfarande tycks tro.. Men dom vet ingenting. 
Älskar inte honom enbart för att han är en grym fotbollsspelare, han har en personlighet som typ ingen annan har.

Som person är jag bara väldigt snäll å omtänksam.. och mina vänner kommer alltid först i alla lägen.
Jag är en sån som faktiskt gärna inte snackar ut om mina drömmar eller problem.. jag vet inte varför, jag tycker det är jobbigt bara.. jag lyssnar mkt hellre på vad andra har å säga. Om någon mår dåligt, så mår jag självklart också dåligt, men jag är inte bra på att komma med kloka råd, utan jag ser helt enkelt att min uppgift är att gör dom på bra humör,så mkt skoj kommer ut från mig. Men är väldigt känslig, och kan börja böla av nästan vad som helst, allt från film till musik till tecknat till tv-programmet Efterlyst.
Jag älskar såklart att gå ut å festa med mina tjejer, å dricka mkt goda drinkar, för mkt ibland, det ska jag inte blunda med, och klart att man gjort saker man inte är stolt över men som man ser tillbaka på å ler åt.
Har väldigt lätt till skratt, och älskar komediserie, å program som parlamentet å time out.
Sen så måste jag säga att jag är grym på låttexter, och lär mig en låt grymt fort. Och skulle klara mig grymt bra i programet singing bee som gick förut :P

Oj jag trodde inte jag hade någonting att berätta, men det blev ju en hel del.. Ofta någon orkar läsa igenom detta.. höhö.


  






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0