MF del 1

Kollat på melodifestivalen och blev grymt besviken på kvaliten på låtarna!
Men sen när det skulle röstas fram vilka som gick vidare blev jag grymt nervös även fast jag inte hejade på någon (?) så jag undrar hur jag kommer känna när Darin sitter där... Jag kommer ju gå under av nervositet!! haha

Ola - Unstoppable - till Final
En liten besvikelse.. hade hoppats på lite mer show och en tuff låt.. Som han själv sa att det skulle va..
Njaa.. den tror jag inte skulle gå hem ute i Europa.. ett Plus för hans koll på alla kameravinklar!

Anders Ekborg - The Saviour - Utslagen
Opera pop går fet bort för mej så jag ska vara ärlig å säga att jag byte kanal.

Frispråkarn - Singel - Utslagen
Skämtar dom med mej?? Jag gillar hipp hopp i vanliga fall.. Men det här va ju nästan sanslöst dåligt!

Jenny Silver - A place to stay - utslagen
en otroligt tråkig å platt låt.. går i samma tonläge låten ut.. Satt hela tiden,, Nu händer det nåt nu smäller det men Nej.. Tråkit framträdande tråkig tjej. Bara tråkigt rakt igenom! En sista plats va rättvist!

Jessica Andersson - I did it for love - Andra chansen
Hade ganska höga förväntningar påden här låten.. å ja jo den va fin men absolut inget WOW å tårdrypande!
Men helt ok.

Linda Pritchard - You're making me hot hot hot - utslagen
Världens töntigaste låt titel.. eller? Hon e en cool tjej å duktig på att dansa. Men rösten känns lite..
Jag vet inte, hon va lite jobbig att lyssna på!


Pain Of Salvation - Road Salt - andra chansen
Annorlunda framträdande.. ett piano å resten av bandet sitter blixtstilla i 3 minuter..som sagt annorlunda.
Men sångaren är grym!


Salem Al Fakir - Keep on walking - Final
Om jag nu måste välja en låt som jag gilla mest så får det bli den här.. Lite svängig låt.. Men en söt pojk vid pianot..Gillar början av låten extra mycket! 


Kommentarer
Postat av: Petra

det var inga skit bra låtar. den enda jag gilla va den där road salt. men den passar inte alls in på melodifestivalen! :)

2010-02-06 @ 23:20:41
URL: http://petras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0