MF del 2

Ännu en deltävling avklarad..å vad säger vi.. Hmm? Tycker fortfarande att det e lite för mkt dåliga låtar me..
Men sen så kan ju inte alla va på sådär på topp..skulle bli jäkligt svårt då!
anyways erik saade å andreas johnsson till Final.. Dt va la rättvist!


Erik Saade - Manboy - Final
Den kommer säkert att växa sig fast i min hjärna.. Men första gångenj ag hörde den gillade jag den inte alls!
Tyckte att jag hört något liknande förrut men kom inte på vilken låt den liknade.. men nu har jag kommit på de.. Den e väldigt lik Darin's Insanity..
Men jag ska lära mej att gilla den, bara för att det e Peter Boström som skrivit den :P


Andra Generationen + dogge - Hippare Hoppare - utslagen
Andra generationen låter för ungt tycker jag... första generationen ligger väl närmare..
Jag undrar verkligen vems ide det va att dom här skulle gå ihop å göra nåt.. Han borde man ge en spark där bak..

Anna Maria Espinosa - innan alla ljusen brunnit ut - utslagen
Jag har gillat det jag sett av henne tidigare.. Väldigt fin röst. Men idag vet jag inte riktigt.. kändes väldigt ostadig å darrande på rösten.. Boring song! Väldigt booring!

Highlights & MiSt - Come and get me now - utslagen
Webjokern.. Vem röstar fram nåt sånt här undrar jag??
för att börja någonstans så .. varför ens ha med sig låtskrivarna på scen? Highlights sköte
det lika dåligt ändå.. mist gjorde det plågsamt att kolla!

Pauline - sucker for love - Andra chansen
här e en tjej jag iaf gillar.. Så otroligt cool å skön röst! Förtjänade verkligen en andra chans!
Tycker dock att refrängen går lite för fort! :P


Kalle Moraeus & orsa spelmän - Underbart - andra chansen
Kommer inte ihåg hur låten gick om jag ska vara ärlig.. Bara att han som sjöng såg ut å anstränga sig så hårt för att inte sjunga för falskt.

Andreas Johnson - We can work it  - Final
Önskade verkligen att han skulle klara sig till finalen.. Otroligt fint nummer, när alla i publiken hade små ljus
"pinnar" (kom inte på ett bättre ord)  en väldigt fin å bra låt! Håller på balladerna i år!


Hanna Lindblad - Manipulated - Utslagen
Fick lite Lady Gaga vibbar av henne.. Coolt nummer, men inte en låt som fastnar.
Såg henne för 5 år sen när hon körade bakom Darin tillsammans med Velvet.. Idag va det en liten annan hanna..
Cool!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag fick också Lady Gaga vibbar av Hanna. Jag sa det till mamma när hon sjöng (men hon förstod ingenting). Andreas Johnsons låt var jätte fin och jag gillade den väldigt mycket, men jag tror dock inte på den som en vinnarlåt. Pauline är alltid lika cool! Och den där unga killen som gick vidare till final vet jag inte vem det är, men gillade låten :)

2010-02-14 @ 09:55:28
URL: http://jennykl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0