MF Del 3

Jaha... Timoteij till final.. det hade jag aldrig trott! Ingen låt som jag skulle röstat på men aa... det va en skräll.
Det här va nog den bästa deltävlingen hittills.. Låtmässigt asså!


1) Alcazar - Headlines - Andra chansen
Den kommer säkert att nöta in sig i våra hjärnor.. Men det e ingen 'stay the night'.. alltså inte världens bästa låt! men dom är otroligt proffsiga och gör alltid en bra show! Så jag hoppas att dom tar sig vidare från andra chansen!!

2) Johannes Bah Kuhnke - Tonight - utslagen
Abslout inte bra men jag tycker att det fanns en som va dåligare... Men en sista plats blev det å jag e bara nöjd att han inte gick vidare!! För jag kommer inte ens ihåg hur låten gick!

3) Elin Lanto - Doctor doctor - Utslagen
Henne hoppades jag verkligen på! Jag tycker absolut inte att den va så dålig som hennes placering visar... "Doctor doctor give me medication" Nej jag gillade den! den satte sig på hjärnanoch hon e otroligt cool!!

4) Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek - utslagen
Här kommer för mig kvällens sämsta låt... Skriven av ted gärdestads bror.. Nej usch bara trist å han e otroligt tråkig å kolla på!!

5) Getty Domein - Yeba - utslagen
Tror man verkligen att man ska kunna vinna ute i europa med något språk som ingen i europa känner till?? Konstigt tänkt!

6) Timoteij - Kom - Final
Somrig å lite skönt gung i låten som säkert kommer bli en sommarplåga! Men ingenting som jag tycker ska gå hem i melodifestivalen! En stor skräll blev det.. det trodde nog ingen! Nu riskerar dom också att bli diskade, pga av plagiat av Sareks låt Vinterland, och jag har lyssnat på den och det finns absolut likheter! nu kommer dom att stämmas på en miljon kronor..

Darin - You're out of my life - Final
Nu säger inte jag det här bara för att jag avgudar darin.. Men den här låten ska vi skicka till Oslo! En otroligt snygg å bra ballad.. Och jag säger som Nanne Grönwall, darin's framträdande är av absoluta världsklass.. Hans utstrålning å röst är inte å leka med!!! Och låten fastnar verkligen! " You're out of my life, it cuts me like a knife"

Crusified Barbara - Heaven or hell - andra chansen
Hårdrock är verkligen inte min Coop of tea.. så jag har inte en så stor uppfattning av dom här tjejerna.. Bara att om dom ställt upp i Finland så hade dom tagit hem hela skiten!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0