fortsättning på hans fest-sms



"Jag vet inte vilken klubb vi ska till, men vi kan väl höras senare?"
Det betyder egentligen:  Det finns en annan tjej här som jag hellre vill ligga med. Fast om det skiter sig så är du defínitivt min plan B. Okej?

"Vi ska bara dra och käka. men ring innan du ska hem."
Det betyder egentligen: Jo,jo klart jag vill träffa dig. Fast vi ska till McDonald's nu. Vi har bokat bord. Så det får nog inte plats en till.

"Vad hette hon din kompis?"
Det betyder egentligen: Hon med den röda tröjan. Exakt! Jag skulle kunna tänka mig att ligga med henne. Eller, jag menar, hon verkade sjukt trevlig. Har hon pojkvän eller så? Jag frågar för en kompis alltså. Inter för mig. Svara på frågan nu. Tror du hon vill ligga med mig?

"Du är den enda jag tänker på..."
Det betyder egentligen: Just nu. Exakt i den här sekunden. Jag har förstås skickat exakt det sms:et till sju andra tjejer ikväll, men just NU är du den enda jag tänker på. Lovar. Klockan är 03.30 och jag har druckit elva öl, vem skulle jag annars tänka på? (Svara gärna snabbt, förra helgen hade jag hunnit skicka iväg ett nytt mess när den första tjejen svarade och det blev bara sjukt komplicerat)

"Jag saknar dig"
Det betyder egentligen: asså, jag vet att det var jag som gjorde slut med ig. Men ikväll snodde någon min nya vinterjacka. Så jag åkte ner på stan i bara skjorta. Eftersom jag frös så mycket så drack jag sjukt mycket jägermeister. Sen fick jag inte komma in på klubben för att jag var för full. Sen ramlade jag och tappade ena skon. Sen tog jag en taxi hem, och när vi kommit halvvägs så råkade jag kräkas lite. Då ville chauffören ha pröjs, då kom jag på att jag hade plånboken i jackan. Då slängde han ut mig. Så nu går jag här ocg vet inte vart jag är. Jag har bara bomullsskjorta, jeans och en sko och det är 18 minusgrader. Då började jag tänka att jag saknade dig väldigt mycket. Vi hade det väl ändå rätt bra du och jag? Såååå... Har du bil ikväll eller?

"Vill du följa med mig hem och..."
Det spelar ingen roll hur jag avslutar det här sms.et. Det kan vara med orden 'kolla på film' eller 'prata ut om det här' eller (det här är min favorit) 'ha efterfest'. Kom igen nu, hade det inte varit lättare om det bara fanns en T9 funktion på mobilen som automatiskt skrev om 'efterfest' till 'Kåt?' mellan 02.00 och 04.00 fredagar och lördagar? Låt oss vara ärliga liksom.

"Jag älskar dig!"
Det betyder egenligen: Jag vet att du kanske tolkar det här som att alkoholen får mig att våga säga saker jag egentligen menar men inte vågar säga när jag är nykter. Sanningen är tyvärr att alkoholen bara får mig att säga saker jag inte menar och därför inte sagt när jag är nykter. Anyhow, jag älskar dig. Jag hade kunnat älska vad som helst just nu. Jag älskar den här kebaben som jag sitter och äter. Det är den vackraste kebaben jag någonsin sett. Jag vill gifta mig med den här kebaben. Jag vill att vi ska få små kebabbarn och... vänta nu.. Vad var frågan nu igen?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0